دانلود استانداردها

استانداردهای سازمان ملی استاندارد ایران

سازمان ملی استاندارد ایران
سازمان ملی استاندارد ایران
سازمان استاندارد ملی ایران (سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران) یا ISIRI به عنوان تنها مرجع رسمی تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی (رسمی) در کشور می باشد  که استانداردهای مختلفی در حوزه های متفاوت را با کمک کارشناسان آن سازمان، صاحب نظران مراکز و موسسات علمی، پژوهشی، تولیدی و اقتصادی تهیه و منتشر می نماید.

 این سازمان از اعضای اصلی سازمان بین المللی استاندارد (ایزو)، کمیسیون بین المللی برق و الکتروتکنیک (IEC) و سازمان بین المللی اندازه شناسی قانونی (OIML) است.

در تدوین استانداردهای ملی ضمن توجه به شرایط کلی و نیازمندیهای خاص کشور، از آخرین پیشرفت های علمی، فنی و صنعتی جهان و استانداردهای بین المللی بهره گیری می شود.

سازمان ملی استاندارد ایران می تواند با رعایت موازین پیش بینی شده در قانون به منظور حمایت از مصرف کنندگان، حفظ سلامت و ایمنی فردی و عمومی، حصول اطمینان از کیفیت محصولات و ملاحظات زیست محیطی و اقتصادی، اجرای استانداردها را با تصویب شورای عالی استاندارد اجباری نماید.

بازرسان فنی و کارکنان کنترل کیفیت لازم است با این استانداردها بخصوص در مواردی که کالای مورد بازرسی جزء استاندارد اجباری است آشنایی لازم را کسب نمایند.

همچنین بسیاری از استانداردهای بین المللی توسط این سازمان ترجمه و منتشر گردیده است که بطور رایگان می توان از طریق سایت آن سازمان جستجو و مشاهده نمود.

لینک جستجو و مشاهده استانداردهای ملی ایران (ISIRI)

فهرست کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری

کتاب سال استاندارد

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید