برنامه مدیریت یکپارچگی تجهیزات مکانیکی

عنصر ۴۶: بازرسی تجهیزات فشارشکن

عنصر ۴۶: بازرسی تجهیزات فشار شکن
عنصر ۴۶: بازرسی تجهیزات فشار شکن

بازرسی تجهیزات فشارشکن (PRD) یکی از مسائل بنیادین در حرفه ی FEMI می باشد. خوشبختانه ما دارای یک سند راهنما با جزییات کامل برای بازرسی، تست و تعمیرات فشارشکن ها در استاندارد API RP 576 داریم که اکنون تحت ویرایش جهت انتشار ویرایش چهارم در آینده می باشد. به علاوه، هر دویِ سندهای API 570 و API 510 دارای بخشی می باشند که الزامات تست و بازرسی فشار شکن ها را پوشش می دهد. هر دوی اینها وجود یک دستورالعمل تضمین کیفیت برای فشار شکن را الزامی می دانند.

همچنین هر کدی حداقل بازه بازرسی مورد نیاز را مشخص می نماید که عموماً برای سرویس های فرآیندی معمول ۵ سال و برای سرویس های تمیز (غیر رسوب گذار) و غیر خورنده ۱۰ سال می باشد. اگرچه هر دوی این کدها بازه های طولانی تر، در صورت استفاده از آنالیز RBI (بازرسی بر مبنای ریسک) معتبر و یا در صورت دارا بودن پیشینه مستند دال بر اینکه بازه های طولانی تر مورد قبول هستند (یعنی بازه های بر اساس شرایط) را مجاز می دانند.

برای مثال، اگر شما به طور مستمر یک شیراطمینان در سرویس فرآیندی نرمال را در بازه های زمانی ۵ ساله برای مدت حداقل ۱۵ سال بازرسی نموده اید، از جمله تست Pop (پاپ) اولیه پیش از هرگونه تستی و به این وسیله شواهد مستندی مبنی بر اینکه شیر اطمینان در تلرانس فشار تنظیم Pop (پاپ) نموده و هیچ یک از بخش های ورودی و خروجی شیر اطمینان دارای رسوبات نمی باشند (با ثبت نتایج)، سپس شاید افزایش بازه ی بازرسی با شیبی آهسته به منظور بررسی اینکه شرایط مذکور بازهم پابرجا خواهد بود یا نه، معقول باشد.

 

مقاله کامل را از لینک زیر دانلود نمایید.

Femi-46 (1.7 MiB, 167 downloads)

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید