مباحث عمومی

کاربرد تکنیک ۳ قلم در بررسی مدارک فنی

همه ما به نحوی با اسناد ومدارک فنی در پروژه ها و کارهای رومزه سر و کار داریم. وقتی حجم اطلاعات شامل محاسبات ، نقشه ها و مدارک فنی بالا می رود، چک نمودن صحت این اطلاعات و اطمینان خاطر از بررسی، تصحیح و بروزرسانی اطلاعات از موارد مهم، زمان بر و طاقت فرسا می باشد.  از معضلات عصر تکنولوژی و رایانه ای امروزی در مدارک فنی و مهندسی این است که می توان تمامی محاسبات کد و نقشه ها را توسط یک نفر بر روی یک کامپیوتر وارد نمود در حالی که وارد نمودن تمامی اطلاعات مربوط به نقشه ها به صورت دستی صورت می پذیرد. اگر خطاهای احتمالی مربوط به نقشه ها و مدارک تجهیزات تصحیح و بروز رسانی نگردد خود می تواند یکی از عوامل ایجاد خطاهای مهندسی باشد. در این مقاله با معرفی تکنیک خود ارزیابی ۳ قلم می توان به راحتی مدارک و اسناد فنی را تصحیح، بررسی و پایش نمود.

در خود ارزیابی با تکنیک ۳ قلم این خطاهای احتمالی در نقشه ها و مدارک فنی ( محاسبات، دستورالعمل و .. )  را پیدا نموده و مدارک اصلی را تصحیح نمایید. کار ما معمولا سرشار از بررسی اسپک و طرح های اولیه، مجموعه های محاسباتی تا نقشه های فنی را در بر می گیرد. محاسبات بر اساس اسپک های مربوطه و نقشه ها نیز بر مبنای محاسبات بررسی می شوند.

با تهیه نسخ چاپی مجموعه های محاسباتی آیتم به آیتم با اسپک و مراجع مربوطه بررسی شده و نقشه های فنی نیز بر اساس همین مجموعه های محاسباتی تهیه می شوند. 

برای مشاهده ادامه مقاله کلیک نمایید.

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید