اخبار

نقش بازرسی در ایمنی و استانداردسازی تجهیزات شهربازی ها در ایران

نقش بازرسی در ایمنی و استانداردسازی تجهیزات شهربازیبه راستی آیا نظارت بر عملکرد شرکت های بازرسی بایستی پس از رخ دادن حادثه ای صورت گیرد؟ آیا نظارت و ممیزی شرکت های بازرسی که تاییدصلاحیت های معتبری ندارند و یا به سادگی تخلف می نمایند فقط با سازمان ملی استاندارد ایران است؟ و آیا سازمان ملی استاندارد ایران در زمان مناسب می تواند اقدام مناسبی را انجام دهد؟
به دو خبر زیر که در سایت سازمان ملی استاندارد ایران منتشر شده است توجه نمایید:
براساس اعلام کمیته رسیدگی به شکایات مرکز ملی تایید صلاحیت ایران : در پی وقوع حادثه در پارک ارم  و بررسی کارکردشرکت بازرسی مهندسی پنتا ،که بازرسی کیفیت و استاندارد تجهیزات پارک ارم را عهده دار بوده است ، این شرکت از این پس مجاز به فعالیت در زمینه  ” بازرسی تجهیزات شهربازی ، تجهیزات بادی  و سرسره های آبی در محدوده حین بهره برداری بر مبنای سری استانداردهای ملی ۸۹۸۷ و استاندارد ملی ۱۱۳۸۹ و سری استانداردهای ملی ۱۴۲۳۸ ” نیست .

 و خبر دوم گزارشی است با عنوان نگاهی بر روند استانداردسازی شهربازی در ایران که در فایل پیوست قابل دانلود می باشد.

به گزارش معاونت نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران : در پی وقوع حادثه اخبر در پارک ارم تهران ، مریم سلطان نیری – رییس گروه نظارت بر اجرای استانداردهای خدمات، ایمنی وسایل بازی و تجهیزات مراکز تفریحی گزارشی را در این زمینه تهیه کرده است که از نظر خوانندگان محترم می گذرد.

 بیشتر بخوانیم:

سایت سیستم استانداردسازی وسایل تفریحی 

استانداردهای ملی در دامنه تجهیزات شهربازی ها 

 لطفا هر گونه نظر و انتقاد خود راجع به مدیریت تجهیزات شهربازی ها در ایران را در ذیل مطلب بنویسید.

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید