بازرسی حین بهره برداری

دانلود کتاب راهنمای API 510 | بازرسی مخازن تحت فشار

دانلود کتاب API 510
دانلود کتاب API 510

به جرات می توان گفت که کلیفورد متیوس (Clifford Matthews) بهترین کتاب های بازرسی فنی را می نویسد. کتاب های وی اکثرا بصورت راهنما و خودآموز قابل استفاده کلیه بازرسان فنی در تمام سطوح می باشد. یکی دیگر از کتاب های وی راهنمای API 510 می باشد که می توانید از لینک زیر آن را دانلود نمایید.

آموزش بازرسی مخازن تحت فشار حین سرویس (بهره برداری)

جزوه بازرسی مخازن تحت فشار – API 510- حاوی پرسش و پاسخ و مثال

راهنمای سریع آموزش بازرسی مخازن تحت فشار حین سرویس

در این کتاب چندین استاندارد و کد ضروری برای بازرسی مخازن تحت فشار توضیح داده می شود. در فصل اول کدهای ASME و API معرفی می شود. در فصل دوم بخشهای مختلف API 510 شامل دامنه، تعاریف و مسوولیت های سازمان ها (کارفرما، کاربر و بازرس) توضیح داده می شود. در فصل سوم تمارین بازرسی، انواع بازرسی ها و برنامه ریزی برای بازرسی، نقاط مانیتورینگ شرایط (CMLs) ، تست فشار شامل تست هیدروستاتیک و هوا توضیح داده می شود. در فصل چهارم دوره های زمانی و ارزیابی داده های بازرسی مطرح می شود. فصل پنچم کتاب حاوی توضیحات مختصری در رابطه با تعمیرات و تغییرات پارامترهای کاری/طراحی مخازن است. در فصل ششم استاندارد API 572 بعنوان یکی از استانداردهای کمکی برای بهتر فهمیدن API 510 معرفی می شود که شامل انواع بازرسی مخازن تحت فشار، مواد و متریال ساخت، مکانیزم های خوردگی، بازه زمانی بازرسی، متدها (روش های) بازرسی و محدودیت های آن می باشد.

در فصل هفتم API 571، مکانیزم های خوردگی شرح داده می شود. فصل هشتم راجع به تجهیزات فشارشکن مبحث استاندارد API 576 است. در فصل نهم مباحث طراحی مخازن تحت فشار مطابق کد ASME SECTION VIII شرح داده می شود. این فصل برای فهمیدن نکاتی همچون یادگیری خواندن کد ASME (شماره گذاری ها)، محاسبات پوسته (شل)، محاسبات کلگی (هد)، محاسبات حداکثر فشار مجاز کاری (MAWP) بسیار مهم و ضروری می باشد.

در فصل دهم جوشکاری و تست های غیرمخرب (آزمون های غیرمخرب) و الزامات آن در کد ASME SECTION VIII مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

در فصل یازدهم عملیات حرارتی و الزامات آن در دو استاندارد و کد API 510 و ASME VIII آورده شده است. فصل دوازدهم در رابطه با الزامات تست ضربه می باشد.

در فصل سیزدهم استاندارد راهنمای جوشکاری یعنی API 577 شرح داده شده است. مطالعه این فصل برای درک فرایندهای مختلف جوشکاری و انواع الکترودها پیشنهاد می شود. فصل چهاردهم درباره تایید صلاحیت های جوشکاری در کد ASME SECTION IX می باشد. فصل پانزدهم الزامات تست های غیرمخرب را در دو استاندارد API 510 و API 577 مقایسه نموده است. فصل شانزدهم حاوی الزامات تستهای غیرمخرب (آلتراسونیک، مواد نافذ، ذرات مغناطیسی، رادیوگرافی یا پرتونگاری) در کد ASME V است. در نهایت فصل هفدهم شامل سوالات و پرسش های نمونه آزمون API 510 است.

مطمینا بازرسانی که بتوانند استاندارد API 510 و کدهای مرتبط با آن را بخوبی یاد گرفته و درک نمایند، در هر کجای دنیا به راحتی می توانند کار مرتبط با درآمد بالایی برای خود ایجاد نمایند. شاید داشتن پروانه صلاحیت API 510 در بعضی موسسات و شرکت ها الزامی باشد لیکن یادگیری و مهارت استفاده از آن کمتر از داشتن پروانه نیست.

 

برای دانلود این کتاب در تلگرام گروه اشتراک کتاب و اسناد کافی است ISBN: 978-1-84569-755-6 را جستجو نمایید تا مطلب موردنظر مشاهده شود.

برای عضویت در گروه تلگرام اشتراک کتاب و اسناد اینجا کلیک نمایید.

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید