بازرسی کالا

لیست شرکت های بازرسی کننده کالای وارداتی | آذر ۹۹

لیست شرکت های بازرسی
لیست شرکتهای بازرسی مجاز بازرسی کالا

بر اساس بخش دوم از مجموعه مقررات ارزی  بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بشماره ۱۰۳۹/۶۰ مورخ ۱۴/۱۲/۹۰ با عنوان حمل و نقل کالا، بیمه و بازرسی؛ گواهی بازرسی کالا با توجه به نوع استاندارد کالا بایستی توسط شرکت های بازرسی کننده مجاز در بخش واردات صادر گردد. در این پست لیست شرکت های بازرسی کننده کالای وارداتی که توسط سازمان ملی استاندارد ایران مورد تایید قرار گرفته است به روز رسانی می شود.

کلمات کلیدی: لیست شرکت های بازرسی مورد تایید بانک مرکزی، لیست شرکت های بازرسی فنی، لیست شرکت های بازرسی کننده مجاز کالاهای وارداتی، لیست شرکت های بازرسی ایرانی و خارجی تاییدصلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران

 انتخاب شرکت بازرسی کننده و تغییر آن به عهده خریدار کالا می باشد. نام شرکت بازرسی کننده مجاز بایستی پس از دریافت “نامه پذیرش بازرسی قبل از حمل” صادره توسط شعبه یا نماینده شرکت بازرسی در ایران ممهور به مهر و در سربرگ شرکت بازرسی در شرایط اعتبار اسنادی درج گردد.

لیست شرکت های بازرسی خارجی و ایرانی تایید صلاحیت شده در بخش بازرسی کالاهای وارداتی و لیست شرکتهای بازرسی خارجی و ایرانی تایید صلاحیت شده در بخش بازرسی کالاهای صادراتی مورخ آذر ۹۹ پیوست گردیده است.

دانلود لیست شرکت های بازرسی کننده مجاز کالاهای وارداتی آذر ماه ۹۹

Inspection Companies Azar99 (967.2 KiB, 1961 downloads)

همچنین آخرین ویرایش لیست شرکت های بازرسی کالا را می توانید در سایت سازمان ملی استاندارد ایران به آدرس http://isiri.org مشاهده نمایید. برای دسترسی سریع اینجا را کلیک نمایید.

لازم بذکر است که انجام بازرسی مطابق با اعتبار اسنادی فقط با شرکت بازرسی کننده ای مجاز است که نام آن شرکت در اعتبار اسنادی درج شده باشد. لذا شرکت های بازرسی کننده بایستی به این موضوع دقت داشته باشند که نسبت به انجام بازرسی در غیر از این شرایط خودداری نمایند و یا از خریدار بخواهند پیش از انجام بازرسی نسبت به تغییر نام شرکت بازرسی کننده در اعتبار اسنادی اقدام لازم بعمل آید.

یکی دیگر از فایلهایی که می توان در سایت سازمان ملی استاندارد مشاهده نمود گزارش عملکرد شرکتهای بازرسی فنی بخش صادرات واردات از سال ۱۳۸۲ می باشد که مشخص نیست این گزارش تا چه حد کامل و درست می باشد چنانچه گزارش بسیاری از شرکتها در آن درج نشده است و بعضی از شرکتها نیز شکایات زیادی در گزارشات خود دارند. به هر حال این نقد به سازمان ملی استاندارد وارد است که چرا گزارش کامل تری ارائه ننموده است تا شرکتهای درخواست کننده بازرسی بتوانند با استفاده از اطلاعات آن در انتخاب شرکتهای بازرسی دقت بیشتری بعمل آورند.

از دیگر مسائلی که ممکن است اتفاق بیافتد این است که شرکتهای درخواست کننده بازرسی بنا به دلایلی نیاز به حذف بازرسی در مبدا داشته باشند که با توجه به شرایطی که در سایت سازمان ملی استاندارد آمده است این تقاضا قابل قبول است. این شرایط شامل موارد زیر می باشد:

الف- برای واردات کالاهایی که دارای یکی از شرایط ذیل باشد،بازرسی در مبدأ اختیاری بوده و وارد کنندگان آنها می‌توانند مطابق فرم پیوست تقاضای حذف بازرسی در مبدأ نمایند :

  •  واردات کالاهایی که در مؤسسه ثبت و دارای گواهی نامه ثبت کالا(گواهی COR)باشند.
  • واردات مواد اولیه و حد واسط تولید توسط واحدهای صنعتی
  • واردات کالاهای زیر دو هزار دلار

ب- واردات اقلام مشروحه ذیل بدلیل غیر قابل آزمون بودن و یا طولانی بودن آزمون در صورتیکه واجد هیچ یک از شرایط مندرج در بند الف نباشند،جهت تسهیل امور لازم است با روش بازرسی قبل از حمل و در مبدأ تأیید و آنگاه وارد کشور شوند و پرداخت وجه نیز منوط به ارائه گواهی بازرسی در مبدأ گردند :

      –          فهرست کالاهای مشمول استاندارد اجباری غیرقابل آزمون و آزمون طولانی
–          فهرست کالاهای مشمول مصوبه هیئت محترم وزیران

ج- وارد کننده کالا مجاز است،پس از هماهنگی با مؤسسه و اطمینان از واجد شرط بودن، مطابق فرم تقاضای حذف بازرسی در مبدأ را به بانک عامل ارائه نماید.

د-در صورتیکه وارد کننده ای بدون هماهنگی و علیرغم واجد شرط نبودن،تقاضای حذف بازرسی در مبدأ را کرده باشد،کلیه مسئولیت ها و هزینه های ناشی از عدم امکان آزمون و یا طولانی بودن آزمون را می‌پذیرد.

هـ- در صورتیکه کالای وارداتی قابل آزمون نباشد،نمونه کالا با هزینه وارد کننده جهت آزمون و ارزیابی انطباق به خارج از کشور ارسال می‌گردد.

Inspection Companies Azar99
Inspection Companies Azar99
inspection_companies_Azar99.pdf
967.2 KiB
1961 Downloads
اطلاعات بیشتر
مطلب قبلیمطلب بعدی

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید